Met een ‘catch-all’ forwarding sturen we alle niet nader gespecificeerde e-mailadressen door naar het e-mailadres dat je hiervoor hebt opgegeven. Hiermee kun je voorkomen dat er e-mail verloren gaat die door de klant naar een e-mailadres wordt gestuurd dat (nog) niet door jou is aangemaakt.
Hoe stel ik ‘catch all’ forwarding in?
E-mail forwarding voor domeinnamen zonder webhostingpakket stel je in via onze Customer Lounge.
- Log in in op onze CustomerLounge.
- Ga naar het tabblad Domeinnamen.
- Selecteer de domeinnaam waarvoor je forwarding wilt instellen bij Mijn domeinnamen beheren.
- Klik op Aanzetten of Beheren onder E-mailforwarding.
- Voer de gewenste e-mailforwarding in. De forwarding zal in de meeste gevallen na maximaal 1 uur van kracht worden.
Catch-all forwarding in het c-Panel instellen
Indien je een hostingpakket aan het domein hebt gekopppeld dan is de catch-all in te stellen in het cPanel.
- Log in op het cPanel.
- Ga naar ‘Default address’.
- Onder ‘default address’ selecteer je de domeinnaam waarvandaan alle mail moet worden doorgestuurd.
- Vink de optie ‘Forward to Email Address’ aan en vul daar het email adres in waar de mail naar moet worden doorgestuurd.
Let op: Hou er rekening mee dat het niet mogelijk is om catch-all forwarding bij Domeinbalie.nl in te stellen wanneer je gebruik maakt van externe nameservers