Als je Microsoft Outlook 2016 voor Mac gebruikt als mailclient voor het ophalen en versturen van e-mail, dan kunt je de volgende stappen doorlopen om jouw Domeinbalie.nl e-mailaccount in te configureren:


STAP 1: Voeg een nieuw e-mailaccount toe

  1. Start Outlook. Ga in het menu naar Outlook, kies voor Voorkeuren en klik op Accounts. Het volgende venster zal worden geopend. 
  2. Klik op andere e-mail.

STAP 2: Accountgegevens invullen

  1. Vul het e-mailadres van jouw e-mailaccount in bij E-mailadres.
  2. Vul het wachtwoord van jouw e-mailadres in. Deze heb je zelf opgegeven bij het aanmaken van je mailccount in het cPanel.
  3. Vul opnieuw het e-mailadres in van jouw e-mailaccount bij Gebruikersnaam.
  4. Selecteer POP of IMAP bij Type.
  5. Geef de server voor de inkomende e-mail op. Je hebt hierover bericht gekregen per mail, nadat je het webhostingpakket hebt aangevraagd of is verhuisd:
    • Dit kan s012.domeinbalie.nl, s013.domeinbalie.nl, s014.domeinbalie.nl of s015.domeinbalie.nl zijn.
  6. Zorg dat SSL gebruiken om verbinding te maken staat aangevinkt.
  7. Geef de server voor de uitgaande e-mail op. Dit is dezelfde als de inkomende server voor e-mail (zie stap 2.5).
  8. Zorg er voor dat SSL gebruiken om verbinding te maken staat aangevinkt.

    Voorbeeld Instellingen bij POP

    Voorbeeld instellingen bij IMAP (Aanbevolen)
  9. Klik op account toevoegen.

Voltooid: Jouw e-mailaccount is nu klaar voor gebruik!

Ondervind je toch nog problemen bij het ontvangen en versturen van je e-mail. Stuur dan een screenshot met de foutmelding naar service@domeinbalie.nl.