Als je Microsoft Outlook 2016 voor Mac gebruikt als mailclient voor het ophalen en versturen van e-mail, dan kunt je de volgende stappen doorlopen om jouw Domeinbalie.nl e-mailaccount in te configureren:
STAP 1: Voeg een nieuw e-mailaccount toe
- Start Outlook. Ga in het menu naar Outlook, kies voor Voorkeuren en klik op Accounts. Het volgende venster zal worden geopend.
- Klik op andere e-mail.
STAP 2: Accountgegevens invullen
- Vul het e-mailadres van jouw e-mailaccount in bij E-mailadres.
- Vul het wachtwoord van jouw e-mailadres in. Deze heb je zelf opgegeven bij het aanmaken van je mailccount in het cPanel.
- Vul opnieuw het e-mailadres in van jouw e-mailaccount bij Gebruikersnaam.
- Selecteer POP of IMAP bij Type.
- Geef de server voor de inkomende e-mail op. Je hebt hierover bericht gekregen per mail, nadat je het webhostingpakket hebt aangevraagd of is verhuisd:
- Dit kan s012.domeinbalie.nl, s013.domeinbalie.nl, s014.domeinbalie.nl of s015.domeinbalie.nl zijn.
- Zorg dat SSL gebruiken om verbinding te maken staat aangevinkt.
- Geef de server voor de uitgaande e-mail op. Dit is dezelfde als de inkomende server voor e-mail (zie stap 2.5).
- Zorg er voor dat SSL gebruiken om verbinding te maken staat aangevinkt.
Voorbeeld Instellingen bij POP
Voorbeeld instellingen bij IMAP (Aanbevolen) - Klik op account toevoegen.
Voltooid: Jouw e-mailaccount is nu klaar voor gebruik!
Ondervind je toch nog problemen bij het ontvangen en versturen van je e-mail. Stuur dan een screenshot met de foutmelding naar service@domeinbalie.nl.