Een domeinnaamverhuizing kun je gemakkelijk in onze CustomerLounge aanvragen.
Als je de juiste voorbereidingen treft blijft je website en e-mail gewoon bereikbaar tijdens een domeinnaam verhuizing.
Om onbereikbaarheid van je website en e-mail (downtime) te voorkomen is het belangrijk de DNS van de domeinnaam van tevoren alvast goed in te stellen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door via de CustomerLounge een DNS-profiel aan te maken met de gewenste DNS instellingen. Je kunt het DNS-profiel vervolgens direct aan de domeinnaam koppelen als je de verhuizing bij ons aanvraagt.
Mocht u niet precies weten hoe de DNS van de domeinnaam staat ingesteld, vraag dan uw oude provider om een overzicht hiervan. Onze helpdesk helpt u vervolgens graag de betreffende DNS gegevens correct in ons systeem op te nemen.
Dit verschilt per extensie. Voor de meeste domeinnamen is een autorisatiecode nodig (bijvoorbeeld .nl/.eu/.nu/.de/.be), die kan worden opgevraagd bij de huidige provider. Voor andere domeinen wordt er een e-mail ter verificatie gestuurd naar de domeinnaamhouder (bijvoorbeeld .es/.dk). Voor sommige extensies is er een autorisatiecode nodig en wordt er ter verificatie ook nog een e-mail gestuurd naar de domeinnaamhouder (bijvoorbeeld .com/.net/.org).