Hoe stel ik mijn e-mailaccount in op mijn iPhone of iPad? | Domeinbalie.nl

Hoe stel ik mijn e-mailaccount in op mijn iPhone of iPad?

Als je jouw Domeinbalie.nl e-mailaccount wilt kunnen gebruiken voor het ontvangen en vesturen van e-mail op jouw iPhone of iPad kun je de volgende stappen doorlopen:

Stap 1: Nieuw e-mailaccount toevoegen

  1. Open instellingen op je iPhone of iPad door te klikken op het tandwiel-icoontje.
  2. Ga in de lijst naar Mail (LET OP: maak je gebruik van iOS 11 of hoger dan dien je te gaan naar "Accounts en wachtwoorden"), klik op Accounts en kies vervolgens voor Nieuwe account.



  3. Klik op anders en kies vervolgens voor Voeg mailaccount toe.

Stap 2: Accountgegevens invullen

  1. Vul je (afzender) naam in bij Naam.
  2. Vul je (afzender) e-mailadres in bij E-mail.
  3. Vul het wachtwoord van je e-mailaccount in bij Wachtwoord.
  4. Geef een zelf te bedenken beschrijving van je e-mail account.
  5. Druk vervolgens rechts bovenin op Volgende.
 

Stap 3: Inkomende mailservers instellen

  1. Geef aan of je jouw e-mail op wilt halen via POP of IMAP.
  2. Bericht over de op te geven inkomende en uitgaande (SMTP) server heb je ontvangen per mail, nadat je het hosting pakket hebt aangevraagd. Dit kan s012.domeinbalie.nl, s013.domeinbalie.nl, s014.domeinbalie.nl of s015.domeinbalie.nl zijn.
  3. Vul de servernaam van de e-mailaccount in bij Hostnaam.
  4. Vul het e-mailadres van de e-mailaccount in bij Gebruikersnaam.
  5. Vul het door jou aangemaakte wachtwoord voor de e-mailaccount in bij Wachtwoord.
 

Stap 4: Uitgaande mailserver instellen

  1. Selecteer de zojuist toegevoegde e-mailaccount.
  2. Kies voor SMTP.
  3. Selecteer vervolgens Hoofdserver.
  4. Je kunt hier de beveiligde verbinding van de uitgaande e-mail instellen. Deze moet er als volgt staan ingesteld:
    Schuif het balkje naar rechts bij ‘Gebruik SSL’.
    Authenticatie: wachtwoord
    SMTP poort: 25
  5. Druk vervolgens op Gereed.

 

Voltooid: Jouw e-mailaccount is nu klaar voor gebruik!

Ondervind je toch nog problemen bij het ontvangen en versturen van je e-mail. Stuur dan een screenshot met de foutmelding naar service@domeinbalie.nl.

Ter controle 

Inkomende mailserver instellingen

Uitgaande mailserver instellingen