Veelgestelde vragen | Domeinbalie.nl

Kan ik notificaties ontvangen over mijn bandbreedte limiet?

Als je op de hoogte wilt worden gebracht voordat de bandbreedte limiet is bereikt, heb je de mogelijkheid om notificaties in te schakelen:

  • Log in op het Domeinbalie.nl cPanel;
  • Ga naar Contactgegevens;
  • Vul een e-maildres in waar je de notificaties op wilt ontvangen. We adviseren om hiervoor een e-mailadres op te geven die buiten het cPanel account valt;
  • Zorg dat de optie Mijn account nader de gebruikslimiet voor de bandbreedte staat aangevinkt;

  • Klik op opslaan.

Je zult vanaf nu een notificatie ontvangen, zodra de bandbreedte limiet van je webhostingpakket bijna is bereikt. In zo'n geval kun je overwegen om je webhostingpakket te upgraden naar een groter pakket. Bij onze Normaal, Extra en Pro webhosting-pakketten geldt geen limiet meer dataverkeer en is deze onbeperkt volgens fair use.

Hoeveel dataverkeer heb ik tot mijn beschikking?

  • Bij een Probeer webhosting-pakket zit maandelijks 2 GB dataverkeer inbegrepen.
  • Bij een Basic webhostingpakket zit maandelijks 10 GB dataverkeer inbegrepen.
  • Bij onze Normaal, Extra en Pro webhosting-pakketten geld geen limiet voor dataverkeer en is deze onbeperkt volgens fair use

Wat gebeurt er als ik meer dataverkeer gebruik dan is inbegrepen?

Op het moment dat je meer dataverkeer/bandbreedte gebruikt dan in je webhosting-pakket zit inbegrepen, krijg je de melding Bandwidth Limit Exceeded te zien. Je website zal niet meer zichtbaar zijn, totdat er weer automatisch nieuwe bandbreedte wordt toegewezen aan het begin van de maand.

Wil je niet zo lang wachten? Overweeg dan om je webhostingpakket te upgraden naar een groter pakket. Bij onze Normaal, Extra en Pro webhosting-pakketten geld namelijk geen limiet voor dataverkeer en is deze onbeperkt volgens fair use.